استخر استخراج ViaBTC با 6 سال تجربه و نوآوری و تلاش بی وقفه ؛ راحتی و آسودگی کاربران را در اولویت برنامه های خود قرار داده است


زمانی که نخستین بلاک بیت کوین در سال 2009 استخراج شد، بسیاری از طرفداران بیت کوین به استخراج پرسود رمز ارزها جذب شدند. هرچقدر تعداد بیشتری از کاربران کریپتویی، شروع به استخراج می کنند،هشریت کلی بیتکوین نیز بیشتر می*شود . در همین حال، سهم هشریت و قدرت استخراج یک ماینر نسبت به کل شبکه بیتکوین به مرور زمان کمتر شده است. در نتیجه، اکثر ماینر های شخصی سوددهی ثابت سخت میدانند و کارکرد استخر های ماینینگ را با مشکلاتی به همراه می آورند.
استخر استخراج در حقیقت روشی است که در آن ماینرهای شخصی و مزارع ماینینگ با یکدیگر ترکیب می شوند و به ماینرها اجازه می دهد که سوددهی ثابت یا پایدارتری داشته باشند. ماینرها فقط از طریق یک استخر بهم متصل نیستند، بلکه می توانند هشریت خود را با استخرهای متفاوتی در هر زمانی که خواستند به اشتراک بگذارند. بنابراین برای جذب و حمایت بیشتر در جامعه ماینر ها، استخرهای استخراج با یکدیگر رقابت بسیار زیادی دارند.
استخرViaBTC با استفاده از نوآوری ها و خلاقیت های خود تغییرات مداوم و پایداری را در صنعت ماینینگ ایجاد کرده است.
در سال 2016، اکثر استخرهای ماینینگ داراب پرداخت PPS (پرداخت به ازای هر سهم) یا PPLNS(پرداخت بر اساس آخرین N سهم) بودند،



PPS (Pay Per Share) (پرداخت به ازای هر سهم)
در این روش سود ماینر بر اساس هشریت ماینر، سختی شبکه و پاداش بلاک پرداخت می*شود. در روش PPS سود ماینینگ به نسبت احتمال مشارکت ماینر در تولید بلاک(نسبت هشریت) ، محاسبه و بعد از کسر کارمزد استخر، به استخراج کننده پرداخت میشود. در این روش، استخراج کننده کمترین میزان ضرر و استخر بیشترین ریسک را متحمل میشود. یعنی حتی اگر استخر هیچ بلاکی را تولید نکرد مجبور به پرداخت سود مشارکت به ماینرها است.


PPLNS
(پرداخت بر اساس آخرین N سهم)
روش پرداخت PPLNS سود ماینرها را بر اساس آخرین مقدار مشارکت آنها در تولید بلاک در آخرین دوره زمانی پرداخت میکند.
اما در این روش پرداخت، قضیه کمی متفاوت تر و پیچیده تر است . بر خلاف روش قبلی در این روش چنانچه استخر استخراج راه حل یا روز خوبی را برای حل بلاک آن رمزارز در آن روز سپری نکرده باشد، درآمد روزانه ی شما نیز کاهش می یابد. و همین طور برعکس ؛اگر استخر روز پر سودی را به شب رسانده باشد، شما را در سود آن سهیم می کند. به همین جهت محاسبه درآمد حاصل از ماینینگ با روش PPLNS برخلاف PPS به طور دقیق قابل محاسبه نیست.
در همین حال، یک استخر استخراج بیتکوین به نام ViaBTC در 5 ژوئن 2016 تأسیس شد. اندکی پس از شروع، استخر ViaBTC یک روش پرداخت جدید به نام PPS+ را بر اساس دو روش سنتی قبلی یعنی PPS و PPLNS ایجاد کرد. با استفاده از PPS+، ماینرها سود دهی پایداری دارند و همچنین از دستگاه ماینر کارمزد نیز کسب می کنند. به این ترتیب، سود واقعی استخراج*کنندگان با استفاده از استخر ViaBTC بسیار بیشتر از آن چیزی است که می*توانستند از طریق استخرهای دیگر کسب کنند.
قرار دادن روش PPS+ توسط استخر ViaBTC، روش های پرداخت سود مورد استفاده در استخرهای ماینینگ را، در آن بروز رسانی کرد و موجب یک خلاقیت و نوآوری در این زمینه در بین استخر های دیگر شد. متعاقباً، بسیاری از استخرهای دیگر و اصلی استخراج از این روش استفاد کردند و شروع به پرداخت سود با استفاده از روش PPS+ کردند، که موجب تغییرات گسترده*ای در صنعت ماینینگ شد.


از همان زمان، استخر ViaBTC به طور مداوم برای بهبود فناوری و نوآوری تلاش می کند. با توجه به نرخ بلاک یتیم یا جدا شده ، که یکی از نگرانی*های اصلی در میان ماینرها است، استخر ViaBTC فرآیند پخش و انتقال شبکه بیتکوین را بهینه سازی کرد. . به لطف به روز رسانی شبکه ها، بلاک های پرسرعتی در سراسر جهان توزیع شده است که ماینرها می توانند بلاک*های جدید را با سرعت بیشتری کشف و پخش یا توزیع کنند. برای ماینرها، این تلاش*ها همچنین نرخ بلاک یتیم را کاهش می*دهند، سود استخراج را تضمین می*کنند و کارایی عملیاتی شبکه بیتکوین را بهبود می*بخشند. تا به امروز، استخر استخراج ViaBTC ، با کمترین نرخ بلاک یتیم یا (جدا شده) در کل شبکه باقی مانده است.
بلاک یتیم (Orphan Block)
همانطور که از نام آن مشخص است یتیم کودکی بدون پدر و مادر است. در بیت کوین یک Orphan Block، بلاکی است که مورد قبول نیست یا حتی بخش یا قسمتی از طولانی ترین زنجیره نیست. و معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که دو یا چند استخراج کننده، بلاک را در یک زمان مشابه حل کنند. درست مثل هر بلاک دیگر، بلاک های یتیم مجاز ، تأیید شده ، معتبر هستند و در ابتدا در یک زمان توسط شبکه پذیرفته شده اند. اما از آنجا که آنها دیگر فعال نیستند ، از بلاکچین واقعی رد می شوند.


بلاک یتیم یا Orphan را می توان به عنوان بلاک جداگانه نامید زیرا از شبکه اصلی جدا شده است.


استخر ViaBTC همچنین اولین استخری است که خدمات سرعت تراکنش در شبکه را راه*اندازی کرد و به کاربران جهانی بیتکوین اجازه داد تا از تأیید تراکنش سریع*تری بهرمند شوند . همچنین تقاضا برای تراکنش های فوری را در هنگام شلوغی شبکه، برآورده می کند. استخر ViaBTC با تکیه بر روش پرداخت نوآورانه ی خود، گروه بزرگی از ماینرها را در مدت زمان کوتاهی جذب کرده است و پشتیبانی فنی آن نیز باعث ایجاد پیوند و اعتماد قوی بین ماینرها و استخر ViaBTC شده است. در کمتر از 6 ماه پس از شروع، این استخر به یکی از 5 استخر برتر بیتکوین از نظر هشریت و یا قدرت استخراج، تبدیل شد. استخر ViaBTC در اوج نقطه خود، دومین استخر بزرگ بیتکوین در سراسر جهان بود.
استخر ViaBTC کاربران را در اولویت قرار داد و به رشد پایدار دست پیداکرد .
اگرچه ViaBTC پس از راه*اندازی خود به سرعت ، به شناسایی استخراج به روش گسترده، دست یافت، اما کار این استخر در همین جا متوقف نشد. در عوض، تجربیات کاربری را در اولویت قرار داده و محصولات خود را بهبود می بخشد.استخر ViaBTC برای ارائه خدمات استخراج اطمینان*بخش*تر، چندین نمایش تصویری را برای ارائه آمار دقیق و شفاف از استخرها و ماینرها در نظر گرفته است. علاوه بر این، یکی از معدود استخرهایی است که در آن سود استخراج به صورت ساعتی تسویه می شود.
همچنین تبدیل خودکار را برای اطمینان بیشتر از بازده به ماینرها معرفی کرد و به کاربران این امکان را می دهد که دارایی ها را به راحتی و آسانی به طور خودکار به بیتکوین یا تتر (USDT) تبدیل کنند. در همین حال، با توجه به خواسته*های ماینرها، این استخر از ابزارهای مالی متعارف استفاده کرد و دو سرویس مالی نوآورانه یعنی (Hedging Service و Crypto Loans) را منتشر کرد که به استخراج*کنندگان کمک می*کند تا سرمایه های خود را بهبود بخشند.
استخر ViaBTC با تلاش*های زیاد و با قرار دادن کاربران در اولویت ؛ همیشه مشغول به نوآوری در محصولات خود بوده و به ششمین سال تاسیس خود رسیده است. در حال حاضر، این استخر با ارائه خدمات ماینینگ، استخراج رمز ارز، برای بیش از یک میلیون کاربر در بیش از 130 کشور و منطقه، و ساپورت 17 رمز ارز مانند BTC، LTC و ETH،بیت کوین و اتریوم و لایت کوین، حضوری جهانی داشته است. رتبه 1 را در اوج موفقیت خود ، در بین تمام استخرهای BTC و LTC، بیت کوین و لایت کوین، بر اساس هشریت و قدرت استخراج، داشت. استخر ViaBTC تاکنون ده ها میلیارد دلار خروجی ماینینگ یا استخراج، ثبت کرده است.
با تلاش های زیاد و کاربردی ، دنیایی در حوزه بلاک چین ایجاد کرد.
در طول 13 سال گذشته از زمان استخراج اولین بلاک بیت کوین، بازار کریپتو مملو از شک*ها وتردید ها و دلالان بوده است. بدون تأثیر چنین دیدگاه*هایی، استخر ViaBTC محصولات برتری را ایجاد کرده است که با تلاش*های زیاد، مورد علاقه کاربران قرار گرفته است و به یکی از معدود شرکت*هایی در بازار ارز دیجیتال تبدیل شده است که به مدت شش سال فعالیت می*کند
استخر ViaBTC در آینده به شعار خود یعنی - از طریق بلاک چین، ساختن جهان به مکانی بهتر - متعهد باقی خواهد ماند. استخر ViaBTC با دارا بودن 5 بخش تجاری موجود خود که شامل استخر استخراج، صرافی(CoinEX)، کیف پول(ViaWallet) ، بلاکچین و سرمایه گذاری ، است ، سناریوهای کاربردی در دارایی های رمزنگاری را ادغام می کند و یک اکوسیستم فراگیر ایجاد می کند. ویا بی تی سی با هدایت چشم انداز خود که زیرساخت دنیای بلاک چین و پیشرفت رمز ارزها است ، در حالی که محصولات بلاک چین کاربر پسندتری ارائه می دهد، راحتی کاربری را نیز در برنامه های خود قرار میدهد.